تعبیر خواب رابطه نامشروع چیست؟

توسط خودشناسیدر 28 تیر 1401

اگر در دوران کودکی خواب رابطه نامشروع را می‌دیدیم شاید نمی‌دانستیم که این خواب چه معنی دارد و نشانه چیست. ممکن بود این خواب را مثل رازی برای خودمان نگه داشته و حتی کلمه‌‌ای در مورد آن با کسی صحبت نمی‌‌کردیم. اگر خوب فکر کنیم، می‌بینیم که این خواب در بزرگسالی هم فرق زیادی با کودکی ندارد. تعبیر خواب رابطه نامشروع بسیار متفاوت با آن چیزی است که تصور می‌‌کنیم.

هرچند معنای واقعی این گونه خواب‌ها را نمی‌دانیم و بیشتر اوقات آنچنان می‌ترسیم که هرگز به دنبال پیدا کردن معنای واقعی آن‌ها نمی‌رویم. در حقیقت ذهن ناخودآگاه ما می‌تواند جایی بسیار مخوف و ترسناک باشد. برخی اوقات تعبیر خواب رابطه دقیقاً از آرزوهای نهانی ما خبر می‌دهد. این نوع خواب می‌تواند نشان دهنده ماجراهای گوناگونی در زندگی کاری، شخصی یا خانوادگی شما باشد.

با ما در این مطلب از مشاورلایو همراه باشید تا با هم علت دیدن خواب رابطه عاشقانه را بررسی کنیم.

چه افرادی دارای رابطه نامشروع در خواب هستند؟

دیدن خواب‌های سکسی در میان اکثر افراد بسیار معمول هستند و همه‌ خواه مجرد باشند یا متأهل، چنین رؤیاهایی می‌بینند. داشتن رابطه جنسی در خواب به‌ هیچ‌‌وجه نشانه احساس نارضایتی شما از رابطه یا زندگی‌تان نیست.

بعضی از افراد بیشتر از دیگران خواب‌‌های جنسی می‌بینند؛ ولی میانگینی برای تعداد آن‌ها وجود ندارد. در پژوهش‌‌هایی که در 40 سال گذشته صورت گرفته، مشخص شده معمولاً درصد خواب‌های جنسی در زنان پایین‌تر است. در پژوهشی دیگر از دانشگاه مونترال، میزان خواب‌های جنسی بین دو جنس مقایسه شدند. بر طبق یافته‌‌های محققان دانشگاه مونترال کانادا هر دو جنس مذکر و مؤنث به یک ‌میزان خواب جنسی می‌بینند.

درصد خواب‌های جنسی به نسبت کل خواب‌‌های هر فرد 8 درصد است. دلیل این اختلاف در نتایج پژوهش‌های قدیمی با پژوهش‌های تازه‌تر احتمالاً به این دلیل است که زنان نسبت به گذشته بیشتر از این نوع خواب‌ها دیده و یا گزارش می‌کنند. قبل از اینکه با تعبیر خواب رابطه نامشروع آشنا شوید باید بدانید که چرا رؤیاهای جنسی می‌بینیم؟

چرا خواب رابطه عاشقانه می‌بینیم؟

دکتر Keith M. T. Hearne، اولین تحقیق آزمایشگاهی خواب در جهان را درباره‌ رؤیاهای شفاف (رؤیاهایی که در آن شخص متوجه می‌‌شود که رؤیا می‌بیند) انجام داده است و در ‌این ‌باره می‌گوید: “ما هر شب تقریباً دو ساعت خواب می‌بینیم. بیشتر رؤیاهای ما در مورد چیزهای خسته‌ کننده و روزمره هستند؛ اما گاهی اوقات احساسات شدید می‌توانند در رؤیاهای ما نفوذ کنند”.

ما رؤیاهای کمی داریم که می‌توانیم بر روی آن‌ها کنترل داشته باشیم. متأسفانه نمی‌توانیم به‌ طور ارادی فرد مورد علاقه‌ خود را در خواب ببینیم. به گفته‌ روانشناسان هنگامی ‌که رابطه جنسی در خواب را تجربه می‌کنیم، اغلب از دیدن خوابمان لذت می‌بریم؛ اما وقتی بیدار می‌شویم رؤیاها بسیار شرم‌آور و حتی منزجرکننده می‌‌شوند. اغلب مردم در مورد کسانی خواب رابطه عاشقانه می‌بینند که در دنیای واقعی هیچ تمایل جنسی به آن‌‌ها ندارند. تعبیر خواب رابطه نامشروع که عجیب و غیرواقعی یا خجالت‌آور باشند طبیعی است.

اگر خواب‌های جنسی زندگی شما را مختل کرده یا ازلحاظ روانی به شما فشار می‌‌آورند حتماً از مشاوران متخصص کمک بگیرید. اگر صحبت کردن به صورت حضوری با مشاور برایتان سخت است به شما مشاوره غیرحضوری را پیشنهاد می‌دهیم. در سامانه مشاورلایو در تمام ساعات شبانه‌ روز می‌توانید به‌ صورت غیرحضوری و در محیطی کاملاً امن و خصوصی با روانشناسان و بهترین مشاوران سلامت جنسی در ارتباط باشید.

آیا تعبیر خواب رابطه در مورد یک فرد خاص به معنی تمایل ما به اوست؟

تمام رؤیاها، حتی رؤیاهای جنسی می‌توانند با اتفاقاتی که در زندگی رخ می‌دهد ارتباط داشته باشند و هر شخصیت در رؤیای شما نمایانگر یک تکه از شخصیت شخصی شماست. به گفته‌ متخصصان، تعبیر خواب رابطه نامشروع لزوماً به این معنی نیست که می‌خواهید با آن فرد رابطه‌ داشته باشید. آن فرد احتمالاً دارای برخی ویژگی‌‌های شخصیتی (مانند مهارت‌‌های رهبری یا مهربانی) قابل ‌تحسین است که شما در خودتان می‌شناسید؛ اما هنوز آن را رشد نداده‌اید. اگرچه ممکن است خواب رابطه عاشقانه آرزوی افراد در واقعیت باشند؛ اما رؤیاهای جنسی معمولاً پیچیده‌تر بوده و نشان ‌دهنده‌ خواسته‌‌ها و ترس‌های شخصی هستند.

  1. تعبیر خواب رابطه نامشروع با همکاران یا مدیر

داشتن رابطه جنسی در خواب با رئیس یا کارفرما در سراسر دنیا شایع است و طبیعتاً راحت نیست که بعد از دیدن چنین رؤیایی با مدیرتان روبه‌رو شوید و سعی کنید عادی برخورد کنید. تعبیر خواب رابطه با همکاران و علی‌الخصوص رئیس می‌تواند نشانه‌ این باشد که شما در ناخودآگاهتان جذب این افراد شده‌‌اید؛ ولی دلیلی که روانشناسان برای چنین رؤیایی دارند این است که شما به ‌طور ناخودآگاه خود را آماده‌ ریاست می‌‌بینید. پس شاید بهتر باشد توانایی‌های خود را سنجیده و برای یک ترفیع بزرگ تلاش کنید.

  1. تعبیر خواب رابطه با دوستان

احتمالاً داشتن رابطه جنسی در خواب با دوست از مورد قبلی هم آزار دهنده‌‌تر باشد؛ اما لازم نیست احساس بدی داشته باشید. دلیل احتمالی چنین خوابی این است که ممکن است دوستتان مهارتی داشته باشد که شما سعی دارید آن را در خود تقویت کنید. ناخودآگاهتان در تلاش است این ویژگی را در شما بهبود ببخشد.

  1. تعبیر خواب رابطه نامشروع با افرادی که در زندگی روزمره از آن‌‌ها متنفرید

برای دیدن چنین خوابی دو دلیل وجود دارد. اول، ممکن است این فرد ذهن شما، خصوصاً ناخودآگاهتان را به خود درگیر کرده باشد. این درگیری ذهنی در خواب می‌تواند به ‌صورت رویای جنسی بروز کند. دلیل دیگر این است که ناخودآگاه شما می‌خواهد نسبت به این افراد احساس برتری کند؛ پس این رویای رابطه‌ به ‌نوعی اظهار برتری و قدرت خواهد بود.

  1. تعبیر خواب رابطه عاشقانه با افراد مشهور

دیدن رابطه جنسی با افراد مشهور در خواب نیز از رایج‌ترین خواب‌های سکسی هستند. حقیقت جالب در رابطه با این رؤیاها این است که زنان دو برابر بیشتر از مردان در مورد افراد مشهور خواب رابطه می‌بینند. دلیل این رؤیاها واضح است؛ ما به این افراد علاقه‌مندیم. همچنین ممکن است با آن‌‌ها استعداد مشترک داشته باشیم.

  1. تعبیر خواب رابطه نامشروع با شریک زندگی سابق

بعد از درگیری‌های احساسی و دست ‌و پنجه نرم کردن با دل‌ شکستگی، آخرین چیزی که می‌خواهید، دیدن شریک سابق زندگی‌تان در یک رؤیای سکسی است. چرا ناخودآگاه قصد آزار ما را دارد؟ دلیل دیدن چنین خواب‌هایی وابستگی ناخودآگاه شما به این افراد است. شاید در روشنایی روز این افراد را فراموش کرده باشید، ولی در خواب و ناخودآگاه هنوز به آن‌ها فکر می‌کنید.

  1. تعبیر خواب رابطه نامشروع در مورد خیانت کردن همسرتان

از این به عنوان ” کابوس سکسی” یاد می‌شود و احتمالاً به دلیل عدم اعتماد به‌ نفس کافی شما اتفاق می‌افتد. ممکن است ناخودآگاه شما حس کند به ‌اندازه کافی جذاب یا توانمند نیستید و این افکار به ‌صورت رویای جنسی بروز پیدا می‌‌کنند. همچنین این رؤیا می‌تواند به علت عدم اعتماد بین شما و همسرتان باشد. بهتر است در مورد خودتان و همسرتان بیشتر فکر کنید و نگرانی‌هایتان را با او در میان بگذارید.

دیدن خواب خیانت همسر به معنای عدم وفاداری او به شما نیست. این نوع خواب‌ها می‌توانند انعکاس ترس‌ها و نگرانی‌های ما باشند و می‌توان در مورد آن‌ها با مشاور صحبت کرد.

  1. تعبیر خواب رابطه با محارم

دیدن این رؤیاها قطعاً آزار دهنده‌‌ترین نوع خواب‌های جنسی هستند. اگر چنین خوابی دیده‌‌اید، به خاطر داشته باشید که محتوای خواب تحت کنترل شما نیست و دلیلی برای شرمندگی یا عذاب وجدان وجود ندارد. این خواب‌ها طبیعی هستند و بسیاری از افراد آن‌‌ها را تجربه می‌کنند. این رؤیا احتمالاً به خاطر یک حسادت اتفاق می‌افتد. ممکن است یکی از توانایی‌های نزدیکان برای شما قابل ‌تحسین باشد و دوست داشته باشید آن مهارت را در خود تقویت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    سبد خرید